Formularz wyszukiwania
× Zamknij wyszukiwarkę. Uwaga: spowoduje zamknięcie bez przeładowania strony

Odbudowa Sanktuarium Matki Bożej Bołszowieckiej w Bołszowcach na Ukrainie – polichromia etap V Polonika

Przejdź do treści
Narodowy Instytut Polskiego Dziedzictwa Kulturowego za Granicą POLONIKA – strona główna
BADAMY - CHRONIMY - POPULARYZUJEMY polskie dziedzictwo kulturowe za granicą

Nawigacja

  • O nas
  • Co robimy
  • Polonik tygodnia
  • Co nowego
  • Baza poloników
Rozwiń menu główne

Ustawienia

Włącz wysoki kontrast Włącz podstawową wersję kolorystyczną pl Change language to PL en Change language to EN
Zamknij menu
  • Strona główna
  • Co robimy
  • Polonik tygodnia
  • Baza poloników
  • Co nowego
  • Wydawnictwa
  • Edukacja
  • Multimedia
  • O nas
  • BIP
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Patronat i współpraca
  • Press room

Media społecznościowe

  • Kanał na facebook
  • Kanał na instagram
  • Kanał na twitter
  • Kanał na youtube
  • Kanał na Google Arts and Culture
  • Kanał na linkedin
© 2025 Narodowy Instytut Polskiego Dziedzictwa Kulturowego za Granicą POLONIKA

Programy grantowe / Programy grantowe MKiDN / Projekt

Powrót do: Programy grantowe MKiDN

Odbudowa Sanktuarium Matki Bożej Bołszowieckiej w Bołszowcach na Ukrainie – polichromia etap V

Dekoracja malarska kościoła w Bołszowcach powstała podczas jego przebudowy przedsięwziętej przez ks. Antoniego Barnabę Jabłonowskiego przed koronacją cudownego obrazu w 1777 r., o czym świadczy herb z inskrypcją "ORNAVIT" umieszczony ponad iluzjonistycznie malowanym obrazem "Cud Eliasza". Zniszczenia malowideł podczas I wojny światowej,  konserwacja i ponowne zniszczenia za czasów sowieckich, praktycznie uniemożliwiają analizę stylistyczną. Malowidło " Św. Jan od Krzyża" jest jednym z trzech scen namalowanych pod chórem, przy wejściu do kościoła. W części północnej przedstawiono "Św. Jana od Krzyża" w części środkowej Pokutę św. Piotra, natomiast w części południowej "Pokutę Marii Magdaleny". Dwa ostatnie malowidła zostały już odrestaurowane, pozostał tylko "św. Jan od Krzyża".

W czasie prac, po przeprowadzeniu szczegółowej analizy zachowanych fragmentów malowidła okazało się, że tematem przedstawienia nie jest „św. Jan od Krzyża”, a „św. Maria Egipcjanka”, która jest wizerunkiem analogicznym, bliskim ikonograficznie „św. Marii Magdalenie” umieszczonym w przeciwległym przęśle sklepienia arkad pod chórem.


Wartość dofinansowania: 53 000 zł

Beneficjent: Prowincja św. Antoniego i bł. Jakuba Strzemię Zakonu Braci Mniejszych Konwentualnych (Franciszkanów)

 

3
Galeria
Otwórz galerię (3 fotografii)
Otwórz galerię (3 fotografii) Odbudowa Sanktuarium Matki Bożej Bołszowieckiej w Bołszowcach na Ukrainie - polichromia etap V
Odbudowa Sanktuarium Matki Bożej Bołszowieckiej w Bołszowcach na Ukrainie - polichromia etap V Odbudowa Sanktuarium Matki Bożej Bołszowieckiej w Bołszowcach na Ukrainie - polichromia etap V

Lokalizacja

Bil'shivtsi, Ivano-Frankivsk Oblast, Ukraina, 77146
Udostępnij

Menu dodatkowe

  • BIP
  • Kontakt
  • Press room
  • Patronat i współpraca
  • Deklaracja dostępności
  • Dotacje MKiDN
instytucja nadzorująca
instytucja nadzorująca
© 2025

Narodowy Instytut Polskiego Dziedzictwa Kulturowego za Granicą POLONIKA

Realizacja:

Rytm.Digital

Media społecznościowe

  • Kanał na facebook
  • Kanał na instagram
  • Kanał na twitter
  • Kanał na youtube
  • Kanał na Google Arts and Culture
  • Kanał na linkedin
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Dowiedz się więcej. OK, rozumiem